REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

Mi-4 A

 

 

2008. júniusában készültek ezek a képek a frissen festett Mi-4A helikopterről.

 

Nézd meg a korábban készült rengeteg részletet mutató képeket is !

 

 

A szolnoki múzeum Mi-4A helikopterének rövid története.


A gép az NDK légierő megrendelésére készült Kazanyban, 1963-ban. Első repülése 1963 július hó 19.-én történt. Még ez évben szolgálatba állt a Volksarmee HG-31 ( hubschraubegeschwader) alakulatánál Brandenburg – Briest repülőterén. Később a HG-34 alakulathoz került. Valószínűleg részt vett a 1968.-as Csehszlovákiai akcióban, erre utal a faroktartón talált két piros gyűrű. Rövid ideig - 1972 –ben - a DM-WSC civil lajstrommal repült egy repülőnapon Drezdában.

Pályafutását 1979.11. 01.-én fejezte be amikor kivonták a hadrendből. Eddig 2304 ó. 36 percet repült 4406 felszállás során. Utolsó repülése 1980. 06. hó 26.–án történt, ekkor repült át Szolnokra, a repülő múzeumba, ajándékként (bár megbízható források emlegetnek egy később beérkező számlát, ami kifizetésre is került).

Szolnokon több alkalommal átfestették, amíg megkapta a teljesen valótlan terepfestést és a 13-as oldalszámot. Most nyílt lehetőség a gép újra festésére, az 1956. október végi állapotnak megfelelően.
 

Nagy András

 

Új ruhájában tetszeleg az egykor NDK-s színekben, később pedig soha nem volt kamuflázs szerint újrafestve, többféle lajstrommal és felségjellel mutatkozó személyes kedvencem.

Jól látod, hogy ez nem szokásos tábori zöld, hanem némelyest spenótosabb. A korhű színhez ez áll közelebb (vagy pontosan ez az?), mivel a két kép egykor "szovjet színű" festéssel de magyar felségjellel repült nálunk.

A festést tervezők és végrehajtók részéről kézenfekvő volt hogy az 56-os Forradalom néhány demokratikus napja során viselt állapotot örökítették meg.

 

Más festések itt!

Képzelődjünk:

 

- kajla kalapos, szerény IQ-jú ember bajusszal

 

- figyelő vadkan agyarakkal

 

Büszkeségben nincs hiány!

Püspökfalat, a kétfelé nyíló hátsó ajtóval.

A farokrotor rég nem látott jó állapotban.

Közelkép a felségjelzésről. Nem, nincs áthúzva a szám, ez az egyik rotorlapát árnyéka...

A festés az apró részletekre is kiterjedt, lásd a szerelő- és csatlakozó nyílásokat nyitó gombok piros színét.

A főfutón a keréktárcsa és a gumiabroncs össze van jelölve.

A csaknem harminc évig látható gépágyút leszerelték, mert a magyar gépeken ilyen nem volt.

A végtelenül bumfordi orr-burkolat alatt a hatalmas AS-82V kétkoszorús, 14 hengeres csillagmotor lapul. A kipufogócsövek is  akár az újak!

A jelzőrakéták kazettája.

A főfutó felső bekötési pontja. Ahogy nézem ide mást is lehetett függeszteni. A fekete gumitömlő a kerékféket működteti.

Sztárfotó az Il-18 lépcsőjéről.

 

Nézd meg a korábban készült rengeteg részletet mutató képeket is !