REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

L-29 Delfin

Fordítás/Translation: Frank Valoczy

 

 

 

 

Még a régi festéssel.

Still in the old paint.

 

 

 

 

Fotó: Hérincs István

Úgy tudom azóta elkezdték a gép külső rendbetételét. Ha áprilisban nyit a Múzeum, készítek új képeket.

As I understand, they've started the cosmetic restoration of this airplane. When the museum reopens in April, I'll take new pictures.
 

Ez a kép mostanság (2006. április) készült, a régi festés lemaratva, a Múzeum munkatársai a vízszintes vezérsíkot szerelik a helyére.

This picture is more recent (April 2006). The old paint has been etched off, and some of the museum's crew are reinstalling the horizontal stabiliser.
 

Szívet dobogtató emlék: gyerekkoromban ilyen "ezüst" színben sokat láttam ezeket a gépeket repülni. Emlékezetesek a többszáz méterről meredek szögben végrehajtott rácsapások a szandai rétre. Én a Tisza túloldaláról néztem, és amikor a fák mögött eltűntek, még igen meredeken süllyedtek. Biztosra vettem, hogy a földbe fúródnak, de mindig újra felbukkantak a fák fölött... 

A heartpounding memory: in my childhood I saw these planes flying often in a "silver" colour such as this. I'm reminded of the steep diving attacks on the Szanda meadow from several hundred metres up. I used to watch from the opposite side of the Tisza river, and when they disappeared behind the trees, I was sure they'd drill into the ground. But they always reappeared above the trees...
 

 

A vezérsík a helyén, de a burkolat még nincs (azóta biztosan az is felszerelték).

The horizontal stabiliser is back in place, though without the fairing yet. (They've since reattached that, too.)

Két hét múlva jártam ott újra, akkor már a burkolat is a helyén volt.

Two weeks later, the fairing was in place again.
 

Nekem nagyon tetszenek a  repülőgépek szemből nézve, találsz is bőven ilyet ezen a honlapon.

I really like the sight of aircraft from straight on, and you'll find plenty of such photos on this website.

Ez, és a következő 15 kép 2006 június 20.-án készültek.

A Delfin csaknem kész, néhány finomítás van már csak hátra. Ha kedved van, gyönyörködj benne Te is !

This and the next 15 pictures were taken on June 20, 2006.

The Delfin is almost finished, just a few finishing touches left. Marvel at her too, if you feel like it!

 

Oldalszám, orrkúp, fellépők, minden szépen felújítva.

A két kabintető plexije szinte új, az elülső plexi cseréjére is van remény.

Vesd össze az első képpel !

 

Nose number, nosecone, step-ups, everything's nicely restored.

The two plexi sections in the canopy are practically new, and there's hope that the frontmost section will be swapped out, too.

Compare this with the first photo!

 

Pályázik a hónap fotója címre. Meg is nyeri...

Competing for the "photo of the month" title. She'll win it, too...
 

Az orrfutó csillog-villog.

The nosegear sparkles.
 

A "népi demokratikus" felségjelzés a gép farkán.

The "people's democratic" insignia on the tail.

Az orrfutó mechanikus jelzője, az mutatja, hogy a futó kinti helyzetben van. Ilyen jelzői vannak a főfutóknak is, de a műszerfalon is megvannak a futók helyzetét jelző lámpák.

The mechanical status indicator of the nosegear shows that the gear is in extended position. The main gears have such an indicator, too, but of course there are also lights indicating the status of the landing gear.

 

Póttartály a tükröződéscsökkentő festéssel és a "kötelező" horpadással. 

The drop tank has antiglare paint and the "mandatory" dents.

 

Szépen jelzett fellépő-felület.

The "step here" area is nicely defined.
 

Antennák a gerincen, és a szürke burkolat alatt is.

Érdekes a kétféle kialakítású levegő-beömlő nyílás.

Antennae on the spine, and under the grey fairing.

The different shape of the two air inlets is interesting.

Vegyük sorra a földi csatlakozásokat.

Kék: oxigén.

Fekete: sűrített levegő.

The ground connections taken in order.

Blue: Oxygen.

Black: Compressed air.

 

Sárga: üzemanyag.

Még egy sűrített levegő ? Igen, az oktató fülkéjének teteje egy külön levegő-rendszerről működik, fölül ennek a csatlakozóját látod.

Yellow: fuel.

Another one for compressed air? Yes, the canopy section over the instructor's seat
operates on its own air system, and its supply point is visible here.


 

Barna: elektromos csatakozás.

Itt egy kicsit csaltam, a gépen ez most piros, de hamarosan kijavítják barnára, amit én itt megelőlegeztem.

Brown: electric connection.

I cheated a little here: it's red on the airplane now, but it'll soon be corrected
to brown, so I gave them an advance on it.

Ezüst: hidraulika.
Silver: hydraulics.

 

Világháborús idők hagyatéka: színes jelzőrakéták kilövője.

A leftover from the world war: the dispenser for coloured flares.

Itt most tulajdonképpen az új fényképezőgépemmel büszkélkedek. Ilyet tud a 420-as telével plusz még a 8 Megapixelből is lehet nagyítani.

Actually, here I'm just bragging with my new camera. This is what the 420 tele can do, plus you can still magnify from the 8 megapixels.

 

Ez itt a jobb oldali levegőbeömlő nyílás. Megbizonyosodhatunk, hajtómű is van a gépünkben !

This is the starboard air intake. We can now be sure that there's a powerplant
in our machine!