REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

MiG-21biszAP  "1904 - Cápeti"

Fordítás/Translation: Jószai Zoltán

2009. március legvégén érkezett az "5721" mellett a másik MiG-21biszAP.

A Kecskeméti Légijármű Javító Üzem újította fel az egykori taszári repülőnap-sztárt. 2008. augusztusában láthattuk legutóbb Kecskeméten a repülőnapon természetesen már csak a statikus bemutatón.

 

In the end ot March, 2009. with the "5721", the other MiG-21 bis AP also arrived.
This old star of airshows from Taszár airbase was restored by the Air Vehicle Repair Works of Kecskemét. Last time we have seen it in August 2008. on Kecskemét Airshow, of course on static display only.

 

Járjuk körbe néhány egész alakos fotó segítségével.

 

Közelről nézni hallatlanul izgalma hatása van ennek a - vadászrepülőgépeken igencsak ritkán alkalmazott  színnek.

 

Let's walk it around with the help of some full shot photos.
It has a very exciting effect to watch this colour from close - it is very rarely used on fighter aircraft.

 
 
 
 
 
 
 

A Pitot-cső burkolata. A madarak birtokba vették, bizony máris "vegyi mentesítenem" kellett a Photoshop segítségével.

 

The cover of the Pitot-tube. Birds occupied it, so it had to be "chemically cleaned" with the help of Photoshop.

A cápafej több szögből nézve is roppant fotogén.

 

The shark head photgraphs well from any angle.
 

 
 

Cápák kötelékben.

 

Sharks in formation.

 

Festés részletek maketteseknek.

 

Details of the paintjob for scale model builders.

 
 

Az a bizonyos antenna a függőleges vezérsík tetején...

 

That antenna on the vertical stabiliser...
 

... és az orrkúp alatt, ami megkülönbözteti a

MiG-21biszAP-t a -bisz-től.

 

... and under the nosecone, that makes the MiG-21 bis AP differ from the -bis.

A hajtómű hátulról.

 

The jet engine from behind.

Az utánégető fúvókák és lángterelők, legbelül látszanak az utolsó turbinafokozat lapátjai.

A lángterelő-koszorú a zöld színű, nagy hőállóságú festékkel bevonva.

 

The afterburner nozzles and flame deflectors. In the far inside you can see the blades of the last turbine phase.
The flame deflectors are covered in the usual green heat resistant paint.