REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

Szögyéni Péter: Ka-26 pontosítások

Most találtam rá a honlapra, egy szolnoki kirándulás előkészületei közben.
Magán a kiruccanáson végül a múzeumba nem jutottunk el a szakadó eső miatt, de szeretnék segíteni egy-két téves képaláírás kijavításával. Két évet töltöttem el kaposújlaki reptéren, ugyan mg. gépek között, de az mg. KA-26-os is szerkezetileg megegyezik a katonaival.
 
A pontosításokkal nem okoskodni akartam, hanem hozzájárulni a honlap
hitelesebbé tételéhez.
Szögyéni Péter

 

 

Köszönjük Péter, nem okoskodtál hanem segítettél !

(hs)

A pilóta helye tényleg barátságos, de a kilátás különösen jobbra nem
kitűnő, mert a doboz takarja majd a fél látóhatár. A drótszakításoknál az
oszlop szinte kizárólag a jobb oldalon volt, ami miatt nem volt feltűnő hogy
vezeték lehet a levegőben.
Az anyósülés előtti lábtartón lévő lábkapcsoló a belső kommunikációs
"rádió" adógombja, bal lábbal lehetett kezelni.

A képaláírás szerinti motorindítás kapcsolók a két motor gyújtómágneseinek
a kapcsolói, középen a központi "lekapcsoló"-val.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tényleges motorindítási
kapcsolók/eszközök (spricni, levegőcsap) a két ülés közötti vízszintes
panelen találhatók, a következő képen.
 

 A motorok leállító karjai helyett a két barna fogantyú a két motor és a
reduktorház közötti kuplungok karjai, a középső pedig a rotorfék.