REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

Egy tanulságos levélváltás

Tisztelt Honlapszerkesztő !

Egy kollégámmal pénteki ebéd közben szóba jött a szolnoki repülőmúzeum.
Jó időt mondtak a hétvégére, gondoltam, kirándulunk egyet. Megkerestem a múzeum honlapját, fel is jött az Önök oldala, gyorsan megnéztem a nyitva tartást, remek 10-16-ig. (gondolom, már sejti, mi lesz a vége)

Szombat reggel kis családomat összekészítve ültünk autóba, irány Szolnok (csak 110 km).
Odaérve meglepve tapasztaltam, hogy egy héttel lecsúsztam, ui. zárva volt, márc. 31-ig. Igazából fel sem merült bennem, hogy ilyen verőfényes napsütéses szép időben zárva lehet egy szabadtéri múzeum, sőt, azt se gondoltam volna, hogy egy szabadtéri múzeumnak van olyan periódusa, amikor nem lehet megtekinteni a tárlatot. A kerítésről bebámulva pici lányom (2,5 éves) nagyon élvezte, hogy láthat igazi repülőket és boldog volt bosszankodó apja mellett. Az ott eltöltött 20 perc alatt még négy család érkezett, ahol nagyobb gyerekek is voltak, akik felfogták, hogy igazából hiába jöttek.

Hazaérve ismét felkerestem a honlapjukat, hogy megnézzem, mit néztem félre. Hát a nyitvatartási időnél azt két sort, ahol mindez fel van tűntetve.

Valószínű, a többi szülő itt is benézte a nyitva tartást, nemcsak nekem kerülte el a figyelmemet.
Szeretném javasolni, hogy ahogyan a frissítés időpontja ki van emelve pirossal, ezt az információt is emeljék ki piros színnel. Ha máskor nem is, akkor a bezárás előtti egy héttel kezdődően a zárva tartás időpontjáig. Hátha van még olyan figyelmetlen olvasó mint én, aki csak ezért indulna el Szolnokra.

Köszönöm, hogy időt szánt levelemre.

Üdvözlettel,
Sulina Tamás

ui.: tavasszal megyünk, a lányomnak megígértem.

Kedves Tamás,

részemről nagyon sajnálom a dolgot, remélem nem szegte kedvüket a balul kiütött látogatás.
Lehet - persze hogy lehet! - nagyobb betűvel is írni, akkor talán kevesebben fognak árnyékra vetődni, de nincs akkora betű hogy mindenkit visszatartson.

Ugye azért nem engem hibáztat?

A www.repulomuzeum.hu nem hivatalos honlap, az én nappalimban készül (most is ott ülök) és ezzel igyekszem a Múzeumot – ahová én is mint látogató járok – propagálni. A design-on azt hiszem ez bizony meg is látszik…

A Múzeum nyitva tartása nem az időjárás függvénye, hanem parancs szerint történik. Katonák üzemeltetik, szép szögletesen meg van határozva hogy mettől meddig, mikor, hogyan. Szóval nincs olyan, hogy „szép idő van, nyissunk ki ha ki is van írva hogy ZÁRVA”…

Más múzeumok nyitva tartása: nemhogy szabadtéri múzeum van zárva télen, de zárt téri is van ilyen, lásd a Közlekedési Múzeum Petőfi-csarnok -béli kiállítását.

Még egyszer sajnálom hogy így alakult, remélem április elseje után ismét eljönnek Szolnokra.

Minden jót kívánok, üdvözlettel:

Hajnal Sándor

Kedves Sándor,

annyira sajnálom, hogy nem jött át az önirónia a levelemből... eszembe se jutott akár Önt, akár a más honlapszerkesztőt hibáztatni... hát olvasni csak tudok, vagy a jelek szerint mégse...
Én vagyok egy balga, aki benézte ezt az időpontot és ezen felbuzdulva gondoltam, hogy legalább másoknak segítene, ha pirossal lenne szedve és kiemelkedne a környezetéből... de tudja mit? Igaza van. Hülyeség ellen nincs orvosság.

A kollégáim nagyokat nevettek bent, amikor elmondtam, hogy jártam és velük nevettem én is, hát ilyen az élet. És egyúttal megtanultam, hogy a múzeumok, főleg a szabadtériek, bezárnak... egy életre Ezzel a körrel tartoztam az ördögnek, ahogy mondani szokás.

A honlapon látszik, hogy nem profi munka - remélem ezzel nem sértem meg - hanem lelkes amatőr kezek alkotása. Őszinte leszek: ha a honlapjuk nincs, el se indulok, se ősszel, se tavasszal. Ezzel szerintem nem vagyok egyedül. Olyan mennyiségű információ van az oldalukon, ami igazi megszállottságra vall, magam nem is vagyok képes feldolgozni a részleteket, csak a képeket nézegetem. Ilyen szempontból hiánypótló, pótolhatatlan oldal.

A katonaság meg... (szerencsére?) nem voltam katona, polgári szolgálatot választottam, de igen, a feleségem is ezzel nyugtatott, hogy a honvédségben parancsok vannak és igaza is van. Ha december közepén +30 fok van, akkor se nyit ki a múzeum és nyáron jégverésben is ki kell nyitni a kapukat, mert a parancs az parancs.

Remélem, nem okoztam egyetlen perc kellemetlenséget sem és köszönöm, hogy este 10 órakor még válaszolt a levelemre.
Egy "levelét megkaptuk, köszönjük" típusú válasz is több lett volna, mint reméltem.

Tavasszal mindenképpen megyünk, ez nem is kérdés, de csak kapunyitás után!

Üdvözlettel,
Sulina Tamás

******

Engedtessék meg hogy a tanulságot levonjam:

Lehet hogy Tamás figyelmetlen volt (sajnos rá is fizetett), az viszont alapigazság, hogy a vevőnek-kuncsaftnak-vendégnek-látogatónak MINDIG IGAZA VAN !  A tanácsot megfogadtam, a "zárva tartás" időszakát kiemeltem.

A dicséret pedig igen jól esett és reméljük Tamásék tavasz látogatása sem marad el !