REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

Daimler-Benz DB-605

Fordítás/Translation: Jószai Zoltán

A lógóhengeres V-motort a tárolón "hátonrepülő" helyzetben helyezték el, így jobban lehet látni a részleteket. 

 

The inverted V engine is displayed upside, so the details can be seen better.
 

A becsapódás hatására a főtengely meghajlott, a légcsavar az áttétellel együtt eltűnt, csakúgy mint az elülső hengerpár és a vezérműtengelyek.

During impact the crankshaft have bent, the propeller and it's gears disappeared, just like the first pair of cylinders and the camshafts.
 

Hengerenként négy szelep, benzin-befecskendezés: hatvan-egynéhány év múltán a korszerű autómotorok jellemzői.

Hengersoronként egy vezérmű-tengely volt, az azonos hengerhez tartozó szívó- és kipufogószelepek himbáit egyazon bütyök mozgatta.

Four valves per cylinder, fuel injection: After more than six decades these are the features of modern car engines.

There was one camshaft for each cylinder line, the intake and exhaust valves for each cylinder was operated by the same cam.

 

A hengerek között a légcsavar-tengelyen át tüzelő gépágyú maradéka. A csőben jól látszik a huzagolás.

 

The canon, shooting through the propeller shaft, sits between the cylinder lines. The rifling of the barrel is clearly visible.

 

A becsapódás átformálta a hengersorokat.

Erről a motorról annyit tudunk, hogy egy magyar Me-109 G6-ban szolgált, amíg 1944.június 16.-án Kereki mellett le nem zuhant, Pászthy főhadnagy pilótával. A gép oldalszáma vagy gyári azonosítója nem ismert.

 

The impact deformed the line of cylinders.

All we know about this engine is that it served in a Hungarian Me-109 G6, until it crashed on the 16th of June, 1944. near Kereki, with it's pilot 1st Lieutenant Pászthy. The tail number and serial number of the aircraft are unknown.

 

A motor jelzéséből ennyi maradt.

This is what is left of the engine number.