REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

2009.09.26: a harmadik Kapitalista Szombat a Múzeumban

 

Már a harmadik Kapitalista Szombatnál tartunk !

Szép számmal jöttünk össze, régi és új arcok egyaránt. A Múzeum vezetése is hasznosította a korábbi tapasztalatokat: a kevésbé tiszta és kevésbé kvalifikált munkák mellett több, érdekes és ügyes kezeket igénylő tevékenységet irányzott elő a mai napra. Valamennyit rendben elvégeztük.

 

Eligazítás

Az idősebb...

 

...és a kevésbé idős generáció.

1. projekt:

A Tu-134 radarjának visszaépítése az orrba.

(A burkolat rendesen berozsdásodott csavarjait korábban kiszedtük.)

Oda kell a váz sarkát beilleszteni !

Emeld !

Tedd már be azt a nyomorult pecket mert már fáradunk !

Megvan !

A burkolatot visszatesszük és tíz-egynéhány csavarral rögzítjük. A csavarokat - nem úgy mint az elődök - bezsíroztuk.

 

Sikerült elérni a korábbi állapotot, de csak kívülről: belül ott a radar a helyén.

2. projekt: a Tu-134 kialmozása.

A hátsó csomagtér tele van kacattal, alul három centi finom törmelék. Sajnos jön fel a padlót burkoló, ma már felismerhetetlen anyag.

Kacatok ki, porszívó, használható kacatok vissza, a többi kuka.

Egy korábbi családi tragédia helyszíne.

Kilakoltatás.

Madár már rég nem volt benne !

Csinos stewardess ápolja a sokat látott padlót.

Van még mit tenni, de lagalább nem undorító belépni az utastérbe.

3. projekt: a gyakorló katapult szétszedésének megkezdése

Hol is kezdjük?

A dolog jelenleg úgy áll, hogy egy cég felajánlotta, hogy szakműhelyében elvégzi a szükséges munkálatokat.

Ehhez a szerkezetet el kell szállítani, miután szét lett szerelve.

Kóbor Gyuri a helyzet magaslatán.

Az idősebb szekció megküzdött "Furfangos Nyesztyerka" alkotásával.

Győzelem !

A munka neheze, a "kabin" lebontása kész !

Barta Endre és párja, Zenóbia mint nászutasok.

Parádés kocsis Lente Zoli, a rakomány: nem irányított levegő-föld rakétaindító blokkok.

4. projekt: Az 5721 UB blokkokat kap, levegő-föld elleni harcra.

A blokk rögzítése és szintbe állítása gyakorlatot és némi türelmet igényel.

Nagy Attila rendelkezik némi előélettel, aminek most nagy hasznát vesszük.

Persze meg is lehet tanulni: Oláh Feri előélet nélkül is megoldja a feladatot.

Szerintem csak nekem tűnik úgy hogy ferde...

5. projekt: A MiG-23 kettős rakétaindító síneket kap.

Abszolút szakszerű(nek tűnő) mozdulatok

Bal oldal kész !

A jobb is !

A sín ugyan a számok tanúsága szerint nem ezé a gépé, de megdőlt az elmélet hogy a szovjetek nem tudtak két egyforma darabot készíteni: csodák csodájára gond nélkül fel lehetett szerelni.

6. projekt: A Mi-8P árnyékos oldalának vegyi (kosz) mentesítése.

Végrahajtók: Szabó- és Csillag Laci...

...Maci kutya felügyelete mellett...

...Aki természetesen büszkén viselte az alkalomhoz készített kitűzőt.

7. projekt: Csillag Laci ismét lemosta fiatalsága tanúját, akivel Pápán együtt szolgált.

Saját bevallása szerint az autóját ritkábban mossa.

(Elhatároztuk, hogy a következő alkalomra egy kevésbé tiszta gépet állítunk a 9512-es helyére, hátha nem veszi észre és azt is lepuceválja.)

8. projekt: Horváth Balázs...

és Simon Zsolt a Mi-8T fülkéjét vették gondozásba, egy kis takarítás és egy rádió kezelőpanel visszaépítése céljából.

Meglepetés is volt:

 

Martin Péter bemutatót tartott két helikopter-modeljével.

A kis gép szépen besorol a nagyok közé.

A mutatványairól: a tartós hátonrepülés és helyben bukfenc csak az enyhébbek közül való...

Remekül szórakoztunk !

 

Csoportkép 1. (én nem vagyok rajta)

 

 

Csoportkép 2. (Lente Zoli nincs rajta...)

 

Köszönjük hogy eljöttetek, reméljük jól éreztétek magatokat !